Apostlagärningarna 3:19 Ångra er därför och vänd om, så att era synder blir utplånade

Apostlagärningarna 2:38 Omvänd er och låt er alla döpas i Jesu Kristi namn, så att era synder blir förlåtna.

Matteus 3:2 Omvänd er, ty himmelriket är nära.


Livet på jorden handlar om att omvända sig från sina synder, från sitt syndiga hjärta.

Allt som går emot Guds vilja är synd.

Har du den minsta synd som du håller kvar, faller du under Guds dom.

(Här faller de namnkristna (falska kristna) och de ljummiga kristna (falska kristna) vilka tror de kan synda på nåden.)

Att omvända sig och mena allvar (Gud kan du inte lura) betyder att du får ett nytt hjärta (sinne) och att du blivit ett Guds barn.

Om du alltså menat allvar, så renar dig Jesus blod varje stund.

Eftersom du är en människa och som sådan en fallen människa genom SYNDAFALLET, så kan du inte leva utan att synda.

Det betyder att endast Jesus var syndfri, eftersom han var (är) Guds Son.

På grund av att han var den han var kunde han inte hållas kvar i underjorden utan uppsteg till Gud Fadern på den tredje dagen.

Gud älskar världen så mycket, så han offrade sin ende Son att dö för din och min synd!

~~~~

Bed denna bön:

Käre Herre, Jesus Kristus! Tack för din förlåtelse! Hjälp mig ta emot din förlåtelse. Du förlåter mig för alla mina synder. Hjälp mig att leva som du vill och rena mig från allt som jag gjort och varit mot din vilja. Var min Herre och led mig på den rätta vägen för ditt namns skull. AMEN!

Lukas 15:10 Jag säger er: På samma sätt blir det glädje bland Guds änglar över en enda syndare som omvänder sig.


https://www.youtube.com/watch?v=b8FpsazcOKQ

Johannes 3:16-18 Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att den som tror på honom inte skall gå förlorad utan ha evigt liv. 17 Inte sände Gud sin Son till världen för att döma världen utan för att världen skulle bli frälst genom honom. 18 Den som tror på honom blir inte dömd, men den som inte tror är redan dömd, eftersom han inte tror på Guds enfödde Sons namn.